مقالات

دانستنی های دستگاه تصفیه آب

دستگاه تصفیه

بهره بردن از دستگاه تصفیه آب روشی بسیار موثر برای حذف آلودگی های آب است. قسمت عمده ای از آلودگی های موجود در آب مانند : نیترات ، فلزات سنگین ، کلر ، سختی آب ، ذرات ناشی از پوسیدگی لوله ها که گاه با چشم دیده نمی شوند و … توسط فیلترهای آب به دام می افتند.

اما باید در نظر داشته باشید که همه دستگاه های تصفیه آب کاملا موثر نیستند و لازم است قبل از اقدام به خرید در مورد آنها تحقیقات لازم را انجام دهید.

فیلترهای ساید بای ساید

در هنگام خرید تصفیه آب خانگی باید به بسیاری از نکات دقت کنید که در این مقاله برخی از آنها را ذکر می کنیم:

حذف آلاینده های محلول در آب

آلاینده های محلول با چشم قابل رویت نیستند اما بسیار خطرناکند.

مهمترین آلاینده محلولی که لازم است از آب جدا شود کلر و ترکیبات کلر می باشد.

معمولا کلر باقی مانده از فرآیند تصفیه خانه با دیگر عناصر موجود در آب ترکیبات خطرناکی را تولید می کند.

قیمت دستگاه های تصفیه آب خانگی :

قیمت دستگاه های تصفیه آب خانگی بسته به عوامل زیر بسیار متغیر است و بازه نسبتا بزرگی در بازار دارد

۱ – تعداد و نوع فیلترهای به کار رفته در دستگاه

۲ – کیفیت تجهیزات و قطعات محصول

۳ – طراحی و شکل ظاهری محصول

به طور معمول ارزان ترین سیستم ها دستگاه های سه مرحله ای و پنج مرجله ای اند که فاقد فیلتر ممبران یا اسمز معکوس می باشند و گران ترین دستگاه دستگاهی است که فیلتر اسمز معکوس باکیفیتی در آن استفاده شده باشد و نیز شامل مراحل کمکی اضافه تر مثل فیلتر قلیایی و فیلتر فرا بنفش باشد

فیلترها می بایست هر ۶ ماه یکبار تعویض شوند که با پرداخت هزینه ای اندک ( حدود ۳۰ هزارتومان) می توان این فیلترها را تعویض نمود.

استفاده از این فیلتر ها نسبت به خرید آب معدنی بسیار باصرفه تر است و باید در نظر داشته باشید که آب های معدنی نیز لزوما سالم و بهداشتی نیستند.

علاوه براین گازهای شیمیایی حل شده در آب  ، نیترات و سرب نیز می بایست از آب آشامیدنی شما حذف شوند.

میزان و نوع ناخالصی ها تنها با آزمایشات دقیق آب مشخص می شود لذا تولید کنندگان دستگاه ها تصفیه آب سیستمی را طراحی و تولید می کنند که با دقت قابل قبولی توانایی حذف تمام آلودگی های احتمالی آب را داشته باشد.

فیلتر های دستگاه تصفیه آب ۵ مرحله ای

۱- فیلترهای الیافی سلولزی (معمولا دو عدد) برای حذف ذرات معلق نظیر : گل و لای ، شن و ماسه ، ذرات ناشی از پوسیدگی لوله های آب ، زنگ آهن و …

۲ – فیلتر های کربن اکتیو (معمولا دو عدد) برای حذف کلر ، تری هالومتان ها ، گازهای شیمیایی محلول در آب ، طعم و بوی نامطبوع آب و …

۳ – فیلتر اسمز معکوس (RO) برای حذف سموم و ترکیبات حل شده در آب نظیر : سختی آب ، نیترات ، فلزات سنگین مثل سرب و آرسنیک و کادمیوم و …

قطعات دستگاه تصفیه آب

اگر یک دستگاه تصفیه آب با کیفیت و استاندارد خریداری کنید ، نگرانی چندانی از بابت خرابی دستگاه و هزینه های آن نخواهید داشت. از طرفی نرخ خرابی دستگاه های تصفیه آب استاندارد و با کیفیت بسیار بسیار پایین است و از سوی دیگر این دستگاه ها شامل گارانتی و خدمات پس از فروش معتبر نیز هستند که خیال شما را راحت تر می کند.

به سادگی می توانید در صورت لزوم شخصا نسبت به تعویض فیلتر ها اقدام نمایید .

بنابراین می توان گفت تعمیرات و نگهداری دستگاه های آب تصفیه کن خانگی بسیار ساده و کم هزینه خواهد بود البته به شرطی که یک محصول با کیفیت و استاندارد خریداری کنید.

برای کسب اطلاعات بیشتر می توانید به صفحه دستگاه تصفیه آب مراجعه نمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *